Terug naar huis.....

27 november 2019 - Pretoria, Zuid-Afrika

Gisteren hadden we een reisdag van Drakensbergen naar Johannesburg. In de ochtend en begin van de middag in de bus  gezeten. De chauffeur heeft in de middag een tour door Johannesburg gemaakt. De stad is helaas erg druk en op veel plaatsen vervallen en vies.

We slapen in een mooi hotel buiten Johannesburg. Mooie kamers in een schitterende tuin. Gezellig gegeten en geborreld op onze laatste avond.

Vanochtend begonnen met een tour door Soweto met stops bij het Mandela huis, Hector Pieterson museum en bezoek aan de grootste Katholieke kerk van Soweto. Als laatste met de bus door de townships gereden. Dat maakt indruk!

In de middag naar het Voortrekkers monument gegaan in Pretoria, daarna nog een bezoek aan het Paul Krugerhuis en het grote standbeeld van Mandela.

Nu gaan we zo naar de luchthaven en vliegen we rond middernacht naar Amsterdam.

Het waren twee geweldige weken. Veel gedaan, veel gezien. Ine heeft genoten van minuut-tot-minuut. Het was een geweldige reis!

1. Meike:
    27 november 2019
    Echt hele leuke foto’s!❤️ Maar de volgende keer ga ik wel mee hoor😉 tot morgen!!❤️
  2. Henny Huijberts:
    27 november 2019
    Als jullie dit lezen zitten jullie al in het vliegtuig of thuis. Ik heb zojuist gebridged. Vandaar nu pas reactie. Ik ben benieuwd naar de verhalen en ik hoop dat je hier in dat natte Nederland nog kunt wennen. Een hele goede reis terug. Wij maken een afspraak. Groetjes Henny
  3. Hans en Maria:
    28 november 2019
    Wat een mooie reis en fijn dat jullie die samen hebben kunnen maken.