St.Lucia en Drakensbergen

25 november 2019 - Bergville, Zuid-Afrika

Zaterdagochtend hebben we in Hluhluwe nog een ochtend gamedrive per jeep gemaakt en daarna met de bus op weg naar St.Lucia.

Het is een mooie rit in de bus en erg warm. Rond 15.00 uur komen we in St.Lucia aan en checken we in. Het hotel ligt aan de hoofdstraat. We maken om 16.00 uur een bootsafari opzoek naar de nijlpaarden en krokodillen. Helaas komen we in een onweersbui terecht en zien we een beperkt aantal nijlpaarden en helaas geen krokodillen. Erg jammer.

In de avond met de Brabanders (echtpaar uit Zundert) en de drie Amsterdammers heerlijk vis gegeten in een leuk restaurant in St. Lucia.

Op zondag een lange dag in de bus. Van St.Lucia dalen we af tot aan Durban. Van Durban uit gaan we het binnenland weer in richting de Drakensbergen. Onderweg maken we een stop bij de plek waar Nelson Mandela is opgepakt. Hier staat een schitterend kunstwerk, als je er goed voor staat zie je de afbeelding van Mandela. Daarnaast is er een nieuw museum bij, erg indrukwekkend. rond 17.30 uur komen we aan in de plaats Bergville, gelegen in het schitterende gebied de Drakensbergen.

Vandaag, maandag, de eerste rustdag van deze reis. Even geen wekker die om 6.00 uur afgaat. Na een relaxt ontbijt is Caroline met een groepje een wandeling gaan maken naar rotstekeningen van de bosjesmannen. Het was een hele steile tocht over een bergpad met veel stenen maar de moeite waard. De rest van de dag zijn we allemaal bij het resort en genieten we bij het zwembad. Even alle indrukken verwerken.

1. Martelle:
    25 november 2019
    Ik vind het wel grappig dat je op je eerste rustdag een steile wandeltocht gaat maken :-). Maarja, je bent er niet voor niks, hè. Wat beleven jullie veel, supermooi allemaal!
  2. Desiree:
    26 november 2019
    Haha dat vind ik ook😃klinkt allemaal leuk!
    You will leave Africa,but Africa will not leave you...of zoiets 😉geniet er nog even van!!!
  3. Henny Huijberts:
    26 november 2019
    Heerlijk een rustdag, dat heb je ook wel nodig na zoveel inspanning. En fijn dat jullie aansluiting hebben met de medereizigers. Lekker bij kletsen. 🥰
  4. Henny Huijberts:
    26 november 2019
    Dat van Nelson Mandela geeft mij hier, in het natte Nederland, kippenvel. Wat indrukwekkend om daar te zijn.